Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Havárie mostu Silver Bridge v Point Pleasant - rozbor příčin havárie
Jagoš, Jiří ; Němec, Karel (oponent) ; Válka, Libor (vedoucí práce)
Bakalářská práce se soustředí na rozbor příčin havárie mostu Silver Bridge, ke které došlo v roce 1967, čtyřicet let od uvedení mostu do provozu. Jsou podrobně rozebrány možné příčiny pádu mostu, a to na základě informací a faktů uvedených jak přímo ve zprávách vyšetřovacích komisí, tak v dokumentech a literárních pramenech, zabývajících se materiálovými rozbory konstrukčních uzlů havarovaného mostu. V práci je proveden kritický rozbor dostupných a relevantních informací o havárii. Jsou nastíněny možné příčiny pádu mostu jak z konstrukčního hlediska, tak z hlediska materiálového.
Jaderné havárie
Mik, Martin ; Suk, Ladislav (oponent) ; Vojáčková, Jitka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je rešerše zabývající se jadernými haváriemi a nehodami ve světě i u nás. Práce je rozdělena do několika částí. První část se zabývá dozorem nad jadernou bezpečností v České republice. Ve druhé části je popsána mezinárodní stupnice INES. Poslední a největší část se zabývá samotnými haváriemi a nehodami.
Role materiálových věd při řešení problematiky technických havárií
Tonkovič, Miroslav ; Řičánková, Veronika (oponent) ; Klakurková, Lenka (vedoucí práce)
Materiálové vědy hrají při objasňování nejrůznějších technických havárií nezastupitelnou úlohu. Práce je zaměřena na několik konkrétních vybraných technických havárií, při jejichž řešení bylo nutné využít znalosti z oblasti materiálových věd. U konkrétních případů havárií je uveden popis událostí včetně jednotlivých výsledků z probíhajícího vyšetřování. Sledované havárie jsou popsány vždy společně s potřebným teoretickým základem souvisejícím s konkrétní problematikou, jehož znalost byla při vyšetřování nehody bezpochyby nutná. Závěr práce je věnován shrnutí nejčastějších příčin havárií.
Návrh speciální databáze nebezpečných chemických látek pro potřeby IZS
Vostrý, Jaroslav ; Mašek, Ivan (oponent) ; Mika, Otakar Jiří (vedoucí práce)
Vytvoření návrhu speciální databáze nebezpečných chemických látek pro potřeby integrovaného záchranného systému České republiky. Základní vlastnosti nebezpečných chemických látek. Integrovaný záchranný systém a jeho složky, Stručný přehled vybraných databází nebezpečných chemických látek českých a zahraničních. Navržená struktura, obsah a rozsah možné společné databáze nebezpečných chemických látek na základě potřeb a požadavku jednotlivých složek integrovaného záchranného systému a možnosti využití.
Výběr zdrojů rizik a jejich hodnocení při skladování výbušnin
Hajný, Vít ; Tabas, Marek (oponent) ; Kotek, Luboš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výběrem zdrojů rizik a jejich hodnocení při skladování výbušnin. Je rozdělena do čtyř částí, přičemž první dvě jsou rešeršní a zabývají se přístupy k výběru zdrojů rizik při skladování výbušnin a zákonnými požadavky na výbušniny, jejich uskladnění, manipulaci a převoz a na budovy, ve kterých jsou výbušniny uskladněny. V další části jsou vybrány a porovnány přístupy k selekci a hodnocení zdrojů rizik ve skutečných skladových jednotkách. V závěrečné části jsou vybrané metodiky použity v případových studiích.
Systém integrovaného managementu
Slavíček, Jakub ; Krásová, Anna (oponent) ; Koška, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zaváděním integrovaného systému managementu. Konkrétně zaváděním systému managementu kvality a systémem environmentálního managementu. Praktická část obsahuje přezkoumání současného stavu plnění požadavků norem ČSN EN ISO 9001/2009 a ČSN EN ISO 14001/2005, registr právních požadavků, identifikaci environmentálních aspektů a jejich zhodnocení z hlediska významnosti a identifikaci situací havarijního ohrožení.
Bezpečnost systému přepravy materiálů a nebezpečných látek
Pirner, Adam ; Huzlík, Jiří (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je bezpečnost systému přepravy nebezpečných látek. Vycházel jsem z domácích a zahraničních zdrojů za posledních patnáct let. Část zdrojů pochází z literární rešerše zhotovené za pomoci Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové podle tématu a klíčových slov. Práce se zabývá základními pojmy týkajícími se nebezpečných látek, současnou platnou legislativou upravující problematiku přepravy nebezpečných látek. Na to navazuje identifikace nebezpečných látek a posouzení jejich vlastností. To je důležité jak pro běžné užívání, tak pro úspěšný zásah v případě havárie a jejího úniku. Druhá polovina se věnuje zejména systémům přepravy nebezpečných látek, dopravním prostředkům provádějících tuto činnost a zásahu jednotek požární ochrany při jejich haváriích. Na konci nechybí zamyšlení a vlastní pohled na danou problematiku.
Odhad možných následků při úniku toxické látky
Hajný, Vít ; Kotek, Luboš (oponent) ; Tabas, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá odhadem možných následků při úniku toxické látky a je rozdělena do tří celků. První z nich obsahuje rešeršní popis významných havárií spojených s tímto únikem v České republice i ve světě. Dále je v rešeršní části popsána metoda CEI (Chemical Exposure Index), kterou bude odhad stanoven a popis programu ALOHA (Areal Locations of Hazardous Atmospheres), na jehož základě bude provedeno porovnání výsledků. Ve druhém úseku je provedena identifikace a výběr typových havárií. V poslední, praktické, části jsou provedeny odhady možných následků a jejich porovnání.
Systémový přístup ke stanovení výše škody na životním prostředí při transportu nebezpečných chemických látek
Popelová, Barbora ; Božek,, František (oponent) ; Balog, Karol (oponent) ; Kledus, Robert (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Současný stav stanovení výše škod na životním prostředí je zaměřen především na důsledky dlouhodobého působení negativních faktorů, jako jsou například emise z dopravy a průmyslu. Významná poškození mohou být způsobena i v důsledku krátkodobého působení, jako jsou například havárie během transportu nebezpečných látek, kdy dojde k jejich úniku a to buď následkem poruchy na vozidle, nebo při dopravní nehodě. Škody, které jsou v souvislosti s nimi následně řešeny, ve většině případů zohledňují pouze náklady spojené s likvidací a sanací zasaženého území. Je však důležité si uvědomit, že od vzniku škod do doby návratu prostředí do původního stavu, je-li to vůbec možné, dochází k mnoha změnám nesoucí další související náklady spojené s jejich náhradou. Příkladem je nemožnost využívání funkcí, které poškozené území poskytovalo. Cílem dizertační práce proto bylo analyzovat současný stav stanovení výše škod na životním prostředí, analyzovat vhodné metody pro sjednocení postupu v rámci znalecké činnosti a navrhnout systémový přístup stanovení výše škod na ŽP. Navržený postup byl následně implementován do softwarového nástroje, který by měl sloužit pro potřeby soudně znalecké a expertní činnosti.
Vliv změn klimatu na bezpečnost průmyslu
VÚBP
NATECH jsou nehody vyvolané různými přírodními událostmi, které ohrožují bezpečnost a provoz technických zařízení či podniků, s významným dopadem na životní prostředí a společnost. Typickým příkladem je havárie jaderné elektrárny Fukušima.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.